2020 campagne tijdlijn

Dus jullie hebben besloten om deel te nemen aan #GivingTuesdayNL, maar waar begin je? Onderstaande tijdlijn helpt bij het plannen van een succesvolle #GivingTuesdayNL campagne.

Juni 2020

  • Zorg ervoor dat jullie je hebben aangemeld voor #GivingTuesdayNL op www.givingtuesday.nl door op de knop ‘DEELNEMEN‘ te klikken. Hiermee worden jullie toegevoegd aan onze lijst met deelnemende organisaties en onze nieuwsbrief, zodat we jullie de laatste updates en nieuws kunnen sturen.
  • Download de case studies en toolkits die relevant zijn voor uw organisatie.
  • Bepaal jullie GivingTuesday Campagne en stel een doel. Willen jullie meer vrijwilligers werven? Meer volgers op sociale media krijgen? Meer geld inzamelen voor een campagne? Wat jullie initiatief ook is, bepaal de campagne en stel een doel en geef jullie medewerkers en achterban iets om naar te streven. Dit gratis boek genaamd online fondsenwerven anno 2020 kan jullie hierbij helpen.
  • Denk aan je doelgroep – wie wil je inspireren om te geven? Breng precies in kaart hoe je je publiek zult inspireren om te geven.
  • Stel een team samen. Dit is de cruciale planningsperiode voor jullie team. Houd een personeelsvergadering en selecteer het team dat zal werken aan jullie #GivingTuesdayNL campagne. Bekijk de case studies als groep en doorloop ons stappenplan. Dit is een stapsgewijze handleiding voor het bouwen van een succesvolle #GivingTuesdayNL campagne.

Juli 2020

  • Samenwerken. Als jullie overwegen samen te werken met een andere organisatie aan jullie #GivingTuesdayNL campagne, is dit het moment om partners te pitchen en aan boord te krijgen. Neem contact op met lokale bedrijven, financiers en potentiële partners en verken ideeën. Bekijk onze case studies voor samenwerking voor een aantal geweldige ideeën over hoe jullie kunnen samenwerken met andere organisaties.
  • Denk aan een wedstrijd. Als jullie een fondsenwervingscampagne organiseren, praat dan met donoren over het verstrekken van een wedstrijd of het matchen van donaties om extra opwinding te creëren op #GivingTuesdayNL.

Augustus 2020

  • Bevestig jullie campagneplan en doel. Bepaal jullie campagnebericht – overweeg om slechts één bericht te hebben voor alle fondsenwerving aan het einde van het jaar.
  • Breng een teamtijdlijn in kaart en deel deze intern met uw personeel.
  • Bevestig elementen en afbeeldingen die je voor jullie campagne gaat gebruiken. Download hier onze #GivingTuesdayNL logo bestanden. Jullie zijn van harte welkom om ons logo te gebruiken of te verbeteren om jullie campagne beter weer te geven.
  • Breng jullie redactionele kalender in kaart voor de herfst. Wanneer kondigen jullie de #GivingTuesdayNL campagne aan? Wanneer e-mail je je achterban? Hoe zien jullie social media eruit? Zet dit alles in een gedeeld document of agenda om een ​​duidelijk beeld te krijgen hoe de komende drie maanden eruit zullen zien.
  • Denk na over jullie evaluatiestrategie. Hoe gaan jullie het campagnedoel volgen en meten? Hoe komen donaties op de dag binnen? Waarover willen jullie meer te weten komen over jullie #GivingTuesdayNL campagne? Zoek een teamlid om deze evaluatie te overzien en gebruik de bronnen op de #GivingTuesdayNL website om te bepalen hoe jullie de resultaten van jullie campagne willen volgen, meten en delen.

September 2020

  • Aankondigen. Deel jullie plan en doel in een persbericht of een community-lanceringsfeest, en begin het verspreiden van jullie plannen voor #GivingTuesdayNL op social media. Het is het beste om dit vroeg aan te kondigen om jullie achterban klaar te maken en enthousiast te krijgen.
  • Stuur een ‘save the date’ naar jullie achterban (stuur ze een echte agenda uitnodiging!).
  • Plan een aantal regelmatige berichten op social media en stuur een nieuwsbrief om ervoor te zorgen dat jullie achterban 1 december echt in hun agenda hebben staan.
  • Praat met je burgemeester en lokale overheidsfunctionarissen over het uitroepen van 1 december 2020 als #GivingTuesdayNL.

Oktober 2020

  • Plaats een speciale #GivingTuesdayNL pagina op jullie website met daarop uitgewerkt:
    • De ontwikkelde #GivingTuesdayNL campagne die aansluit bij jullie doel en missie en waarbij de pagina uitlegt wat #GivingTuesdayNL is en hoe men bij kan dragen aan het doel van de campagne;
    • Een online doneer button indien jullie willen fondsenwerven tijdens #GivingTuesdayNL waarbij deze doneer button op jullie online donatiemodule uitkomt en probeer waar mogelijk #GivingTuesdayNL te verwerken in deze donatiemodule zodat jullie als goed doel weten welke donaties via de campagne pagina binnengekomen zijn.
  • Bouw een drumbeat in de campagne in (regelmaat). Plan regelmatig (2-3 keer per week of meer) social media-berichten om over jullie #GivingTuesdayNL campagne te praten.
  • Ontwikkel jullie e-mailmarketinglijsten. Zoek uit op wie je je richt met welke berichten die passen bij jullie doel. Voorbeeld: jullie supporters op een hoger niveau hebben mogelijk andere behoeften rond een vraag dan de rest van jullie algemene mailinglijst.
  • Beandere de lokale pers. Gebruik ons ​​voorbeeld persbericht om jullie campagneplannen te delen met lokale media. We zien veel berichtgeving met betrekking tot #GivingTuesdayNL – wacht niet om je verhaal te pitchen voor tv, radio en lokale kranten.
  • Pro-tip: e-mail een agenda-uitnodiging (zelfs als u geen persoonlijk evenement organiseert)! Nadat jullie lijsten zijn gesegmenteerd, kunnen julllie die agenda-uitnodigingen zelfs aanpassen met specifieke instructies voor verschillende groepen. (bijv. ambassadeurs op social media, donoren, verslaggevers) Het lijkt eenvoudig, maar het kan ervoor zorgen dat jullie mensen precies weten wat ze moeten doen als de grote dag komt!

November 2020

  • Deel zoveel als mogelijk op social media! Er is minder dan een maand te gaan – tweet, post, snap, deel en doe wat je kunt om jullie #GivingTuesdayNL campagne te verspreiden.
  • Stuur een “Nog 1 maand te gaan” e-mail, nieuwsbrief en social media-berichten om ervoor te zorgen dat jullie bestuur, personeel en achterban weten dat we aan het aftellen zijn voor #GivingTuesdayNL!
  • Vergeet niet hashtag #GivingTuesdayNL in jullie berichten te gebruiken, zodat we jullie plannen kunnen retweeten en delen.
  • Blijf de pers benaderen. Deel jullie verhaal om jullie team en achterban enthousiast te maken.
  • Stuur e-mail herinneringen aan jullie personeel en achterban voorafgaand aan #GivingTuesdayNL. Zorg ervoor dat ze klaar zijn om te geven op de grote dag!

December 2020

  • 1 December: #GivingTuesdayNL! Vergeet niet jullie community de hele dag door over jullie campagne op de hoogte te brengen. Deel waar jullie zijn richting het doel en gebruik het momentum van deze dag om opwinding voor jullie campagne op te bouwen. Bedank donoren en mensen die helpen jullie campagne te versterken.
  • 2 December: Bedank jullie personeel, donoren, vrijwilligers, partners en achterban.

Na de grote #GivingTuesdayNL dag

  • Deel jullie succes met ons! E-mail het #GivingTuesdayNL team via info@givingtuesday.nl met uw succes, foto’s met een hoge resolutie of aankondigingen die we kunnen delen of gebruik deze pagina hiervoor.
  • Blijf het momentum van #GivingTuesdayNL gebruiken om jullie eindejaars- of vakantiecampagne te stimuleren.