Four Leaves draagt bij aan lichamelijk, mentaal en sociaal welzijn. Het duurzame merk maakt luxe beddengoed en handdoeken met een missie. Via Four Leaves wil oprichter Shiran Gort teruggeven aan waar hij is geboren; voor elke verkochte set doneert de sociale onderneming een speciaal ontwikkelde slaapzak of handdoek aan een kindertehuis in Sri Lanka.
Ook dit jaar geeft Four Leaves geen korting in het Black Friday weekend, maar geïnspireerd door #GivingTuesday verdubbelt Four Leaves 5 dagen lang de donatie aan de kindertehuizen.
Als sociale start-up is het vinden van de juiste balans tussen het grotere doel en een duurzaam bedrijfsmodel de constante uitdaging die Four Leaves omarmt. Door de focus te leggen op producten die er goed uitzien, goed aanvoelen en goed geproduceerd zijn, wil dit bijzondere merk elke dag én elke nacht een verschil maken. Give back, sleep better.
Deze korte documentaire geeft een beeld van het merk, de producten en de kernwaarden.
Voor meer info, zie: four-leaves.com.