E-mailsjablonen #GivingTuesday
E-mail is een effectieve manier om online donaties te stimuleren of om het doel van jullie #GivingTuesday campagne over te brengen en te behalen. Daarom hebben we e-mailsjablonen voor je gemaakt om tijdens #GivingTuesday te gebruiken. Pas ze aan en ben creatief maar deze E-mailsjablonen helpen je om snel en gedurende de laatste 7 dagen voor #GivingTuesday de achterban te mobiliseren om mee te doen.
Template 1: Bekendmaking #GivingTuesday aan nieuwe donateur en de achterban
Wanneer: 1 maand voor GivingTuesday
Onderwerp: Maak je klaar voor #GivingTuesday | of | Wij doen mee aan #GivingTuesday. Jij ook?
Beste [Voornaam],
[naam goede doel] doet dit jaar mee aan #GivingTuesday. #GivingTuesday is de wereldwijde actiedag om goed te doen. We vieren met zijn allen #GivingTuesday op de 1e dinsdag na Black Friday en Cyber Monday in 70+ landen. Dit jaar is #GivingTuesday op 1 december 2020. #watdoejij ?
Alvast bedankt dat je ons wil helpen met onze GivingTuesday actie om [campagnedoelen] te behalen. We stellen jouw steun zeer op prijs en kijken uit naar de wereldwijde #GivingTuesday actiedag dit jaar.
Met jouw hulp zullen we het geld inzamelen [of iets anders] dat we nodig hebben om [beschrijf in een paar zinnen waarvoor het GivingTuesday-geld gebruikt zal worden].
GivingTuesday is belangrijk voor onze organisatie omdat het ons de kans geeft om onze inspanningen op [korte verklaring van jullie als goed doel] een boost te geven. Hier zijn een paar manieren waarop je [naam organisatie] dit jaar via GivingTuesday kunt helpen:
- Doneer [geld of iets anders] aan de campagne en help ons het doel te bereiken.
- Vertel over en deel onze campagne [link naar de bestemmingspagina van jullie campagne] en vertel het aan je vrienden en kennissen.
- Volg ons op onze social media kanalen. [Lijst en link naar profielen]
Markeer deze datum in je agenda en vergeet niet jouw enthousiasme voor [ons doel] te delen! We sturen je nog een e-mail vóór [Datum GivingTuesday] als herinnering.
Bedankt voor je ondersteuning.
[Handtekening]
Template 2: Bekendmaking #GivingTuesday via een nieuwsbrief item of aan nieuwsbrief abonnees
Wanneer: 1 week voor #GivingTuesday
Onderwerp: GivingTuesday is volgende week
Beste [Voornaam],
Na Black Friday en Cyber Monday vieren we GivingTuesday.
Tijdens de wereldwijde actiedag #GivingTuesday streven wij naar [campagnedoelstelling GivingTuesday]. Jouw hulp wordt gebruikt om [beschrijf in het kort wat er met datgene wat gegeven wordt gedaan wordt].
Manieren waarop je jezelf kunt voorbereiden op Giving Tuesday:
- Deel onze GivingTuesday-campagne met je familie en vrienden. Nodig hen ook uit om zich aan te sluiten.
- Volg ons op [sociaal profiel met link] en [sociaal profiel met link], etc.
- Zet een herinnering in je agenda om mee te doen op [Datum GivingTuesday].
Nog 1 week te gaan. Laten we er een historische en wereldwijde #GivingTuesday actiedag van maken met zijn allen!
Template 3: Bekendmaking #GivingTuesday op de morgen van #GivingTuesday
Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: ’s morgens tijdens GivingTuesday
Onderwerp: Sta op en doe mee! Fijne #GivingTuesday
Doel: Probeer de achterban direct bij te laten dragen aan jullie doel
Goedemorgen [voornaam],
Vandaag is het #GivingTuesday! Help ons alstublieft ons doel te bereiken om [het campagnedoel van jullie GivingTuesday-actie vermelden]. Alles wat we ontvangen gaan naar [beschrijf in het kort waar jullie GivingTuesday-ontvangsten voor zullen worden gebruikt].
Je kunt hier jouw bijdrage leveren [link naar jullie donatieformulier of andere manier om mee te doen tijdens GivingTuesday]. Deel daarnaast deze link met je familie en vrienden om onze #GivingTuesday campagne verder te verspreiden: [Link].
We hebben 24 uur om ons doel te bereiken. Help je ons mee?
Template 4: Update #GivingTuesday op het middaguur van #GivingTuesday
Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: rondom het middaguur tijdens GivingTuesday
Onderwerp: We hebben jouw hulp nodig!
Doel: Herinner mensen eraan die de ochtend-e-mail misschien zijn vergeten of niet hebben geopend.
Beste [voornaam],
Dankzij [x aantal gevers] hebben we [vooruitgang naar doel] bereikt. Maar het is nog niet voorbij!
We hebben jouw hulp nodig om dat laatste [bedrag of iets anders dat nodig is om het doel te bereiken] te krijgen om [kort aan te geven waarvoor jullie GivingTuesday-ontvangsten gebruikt worden].
Doe je mee?
Doneer [of iets anders] nu [link naar het donatieformulier of ander formulier voor GivingTuesday] en deel deze link met je vrienden.
Template 5: Update #GivingTuesday rond 18.00 uur tijdens #GivingTuesday
Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: Tegen de avond tijdens GivingTuesday
Onderwerp: Help jij mee om ons over de finishlijn te duwen?
Doel: Laatste oproep om mee te doen of om jullie campagne te delen
Beste [voornaam],
Er resteren nog maar een paar uur om [doelbedrag / iets anders] te bereiken, dus we kunnen [kort aangeven waarvoor jullie GivingTuesday-ontvangsten worden gebruikt].
Help jij mee om ons over de finishlijn te duwen?
Doneer [of iets anders] nu [link naar jullie donatieformulier of ander formulier voor GivingTuesday] en nodig jouw vrienden uit om bij te dragen aan [het goede doel].
Template 6: Bedank e-mail #GivingTuesday op de dag NA #GivingTuesday
Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: De dag na #GivingTuesday
Onderwerp: We hebben het succes van gisteren aan jou te danken!
Doel: Iedereen informeren wat er is gebeurd, of julie het doel bereikt hebben, en de datum voor volgend jaar alvast bekendmaken.
Beste [voornaam],
Gisteren was een historische #GivingTuesday voor [naam organisatie]. Dankzij jou hebben we [ingezameld bedrag of iets anders] opgehaald om [kort beschrijven waar jullie GivingTuesday-ontvangsten voor gebruikt gaan worden].
Zonder jou hadden we het niet kunnen doen, dus bedankt.
We kijken nu al uit naar volgend jaar! Bewaar de datum. GivingTuesday [jaartal] is op [Datum van GivingTuesday].
Tot volgend jaar!