E-mailsjablonen #GivingTuesday

E-mail is een effectieve manier om online donaties te stimuleren of om het doel van jullie #GivingTuesday campagne over te brengen en te behalen. Daarom hebben we e-mailsjablonen voor je gemaakt om tijdens #GivingTuesday te gebruiken. Pas ze aan en ben creatief maar deze E-mailsjablonen helpen je om snel en gedurende de laatste 7 dagen voor #GivingTuesday de achterban te mobiliseren om mee te doen.

Template 1: Bekendmaking #GivingTuesday aan nieuwe donateur en de achterban
Laat een nieuwe donateur en de achterban weten wat jullie doelen zijn voor GivingTuesday en hoe zij kunnen helpen de campagne te delen.

Wanneer: 1 maand voor GivingTuesday
Onderwerp: Maak je klaar voor #GivingTuesday | of | Wij doen mee aan #GivingTuesday. Jij ook?

Beste [Voornaam],

[naam goede doel] doet dit jaar mee aan #GivingTuesday. #GivingTuesday is de wereldwijde actiedag om goed te doen. We vieren met zijn allen #GivingTuesday op de 1e dinsdag na Black Friday en Cyber Monday in 70+ landen. Dit jaar is #GivingTuesday op 1 december 2020. #watdoejij ?

Alvast bedankt dat je ons wil helpen met onze GivingTuesday actie om [campagnedoelen] te behalen. We stellen jouw steun zeer op prijs en kijken uit naar de wereldwijde #GivingTuesday actiedag dit jaar.

Met jouw hulp zullen we het geld inzamelen [of iets anders] dat we nodig hebben om [beschrijf in een paar zinnen waarvoor het GivingTuesday-geld gebruikt zal worden].

GivingTuesday is belangrijk voor onze organisatie omdat het ons de kans geeft om onze inspanningen op [korte verklaring van jullie als goed doel] een boost te geven. Hier zijn een paar manieren waarop je [naam organisatie] dit jaar via GivingTuesday kunt helpen:

  1. Doneer [geld of iets anders] aan de campagne en help ons het doel te bereiken.
  2. Vertel over en deel onze campagne [link naar de bestemmingspagina van jullie campagne] en vertel het aan je vrienden en kennissen.
  3. Volg ons op onze social media kanalen. [Lijst en link naar profielen]

Markeer deze datum in je agenda en vergeet niet jouw enthousiasme voor [ons doel] te delen! We sturen je nog een e-mail vóór [Datum GivingTuesday] als herinnering.

Bedankt voor je ondersteuning.

[Handtekening]

Template 2: Bekendmaking #GivingTuesday via een nieuwsbrief item of aan nieuwsbrief abonnees
Breng de achterban op de hoogte van jullie specifieke GivingTuesday-plannen en herinner hen eraan om jullie goede doel te delen op sociale media

Wanneer: 1 week voor #GivingTuesday
Onderwerp: GivingTuesday is volgende week

Beste [Voornaam],

Na Black Friday en Cyber Monday vieren we GivingTuesday.

Tijdens de wereldwijde actiedag #GivingTuesday streven wij naar [campagnedoelstelling GivingTuesday]. Jouw hulp wordt gebruikt om [beschrijf in het kort wat er met datgene wat gegeven wordt gedaan wordt].

Manieren waarop je jezelf kunt voorbereiden op Giving Tuesday:

  1. Deel onze GivingTuesday-campagne met je familie en vrienden. Nodig hen ook uit om zich  aan te sluiten.
  2. Volg ons op [sociaal profiel met link] en [sociaal profiel met link], etc.
  3. Zet een herinnering in je agenda om mee te doen op [Datum GivingTuesday].

Nog 1 week te gaan. Laten we er een historische en wereldwijde #GivingTuesday actiedag van maken met zijn allen!

Template 3: Bekendmaking #GivingTuesday op de morgen van #GivingTuesday
Breng de achterban op de hoogte van jullie specifieke GivingTuesday-plannen op de morgen van #GivingTuesday

Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: ’s morgens tijdens GivingTuesday
Onderwerp: Sta op en doe mee! Fijne #GivingTuesday
Doel: Probeer de achterban direct bij te laten dragen aan jullie doel

Goedemorgen [voornaam],

Vandaag is het #GivingTuesday! Help ons alstublieft ons doel te bereiken om [het campagnedoel van jullie GivingTuesday-actie vermelden]. Alles wat we ontvangen gaan naar [beschrijf in het kort waar jullie GivingTuesday-ontvangsten voor zullen worden gebruikt].

Je kunt hier jouw bijdrage leveren [link naar jullie donatieformulier of andere manier om mee te doen tijdens GivingTuesday]. Deel daarnaast deze link met je familie en vrienden om onze #GivingTuesday campagne verder te verspreiden: [Link].

We hebben 24 uur om ons doel te bereiken. Help je ons mee?

Template 4: Update #GivingTuesday op het middaguur van #GivingTuesday
Breng de achterban op de hoogte van jullie specifieke GivingTuesday status rond het middaguur van #GivingTuesday

Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: rondom het middaguur tijdens GivingTuesday
Onderwerp: We hebben jouw hulp nodig!
Doel: Herinner mensen eraan die de ochtend-e-mail misschien zijn vergeten of niet hebben geopend.

Beste [voornaam],

Dankzij [x aantal gevers] hebben we [vooruitgang naar doel] bereikt. Maar het is nog niet voorbij!

We hebben jouw hulp nodig om dat laatste [bedrag of iets anders dat nodig is om het doel te bereiken] te krijgen om [kort aan te geven waarvoor jullie GivingTuesday-ontvangsten gebruikt worden].

Doe je mee?

Doneer [of iets anders] nu [link naar het donatieformulier of ander formulier voor GivingTuesday] en deel deze link met je vrienden.

Template 5: Update #GivingTuesday rond 18.00 uur tijdens #GivingTuesday
Breng de achterban op de hoogte van jullie specifieke GivingTuesday status tegen de avond van #GivingTuesday

Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: Tegen de avond tijdens GivingTuesday
Onderwerp: Help jij mee om ons over de finishlijn te duwen?
Doel: Laatste oproep om mee te doen of om jullie campagne te delen

Beste [voornaam],

Er resteren nog maar een paar uur om [doelbedrag / iets anders] te bereiken, dus we kunnen [kort aangeven waarvoor jullie GivingTuesday-ontvangsten worden gebruikt].

Help jij mee om ons over de finishlijn te duwen?

Doneer [of iets anders] nu [link naar jullie donatieformulier of ander formulier voor GivingTuesday] en nodig jouw vrienden uit om bij te dragen aan [het goede doel].

Template 6: Bedank e-mail #GivingTuesday op de dag NA #GivingTuesday
Bedank de achterban en breng ze op de hoogte van jullie GivingTuesday resultaat en nodig ze alvast uit om volgend jaar weer mee te doen!

Voor wie: GivingTuesday Leads + Nieuwsbrief abonnees + Donateurs
Wanneer: De dag na #GivingTuesday
Onderwerp: We hebben het succes van gisteren aan jou te danken!
Doel: Iedereen informeren wat er is gebeurd, of julie het doel bereikt hebben, en de datum voor volgend jaar alvast bekendmaken.

Beste [voornaam],

Gisteren was een historische #GivingTuesday voor [naam organisatie]. Dankzij jou hebben we [ingezameld bedrag of iets anders] opgehaald om [kort beschrijven waar jullie GivingTuesday-ontvangsten voor gebruikt gaan worden].

Zonder jou hadden we het niet kunnen doen, dus bedankt.

We kijken nu al uit naar volgend jaar! Bewaar de datum. GivingTuesday [jaartal] is op [Datum van GivingTuesday].

Tot volgend jaar!