Kernboodschappen

Een van de belangrijkste componenten van #GivingTuesday is het mede-eigendom van degenen die deelnemen. Je bent een motor van deze beweging en daarom moedigen we je aan om ambassadeur te zijn en deze kernboodschappen uit te dragen:

  • #GivingTuesday is de wereldwijde actiedag om goed te doen.
  • #GivingTuesday wordt gevierd op de eerste dinsdag na Black Friday en Cyber Monday. Tijd voor goede doelen en maatschappelijke organisaties om zo veel mogelijk mensen bij hun werk te betrekken.
  • #GivingTuesday markeert het begin van het traditionele geefseizoen. De tijd van Sinterklaas en Kerst. Het seizoen om te geven aan mensen en maatschappelijke organisaties die hulp hard nodig hebben.
  • #GivingTuesday is een beweging van mensen die zich inzetten voor elkaar, voor een mooiere en betere wereld.
  • #GivingTuesday verbindt het potentieel van Social Media en de vrijgevigheid en solidariteit van mensen over de hele wereld.
  • Het doel is om daarmee een echt verschil te maken in hun gemeenschappen: in buurt, wijk of dorp, in bedrijf of vereniging, dichtbij of aan de andere kant van de wereld.
  • #GivingTuesday is een platform voor mensen om geld en goederen, tijd en talenten te geven voor grote en kleine uitdagingen.
  • #GivingTuesday brengt een veelheid van partners bij elkaar: goede doelen en maatschappelijke organisaties, buren en sporters, kleine en grote bedrijven, individuen en families.
  • Als een beweging verenigt #GivingTuesday landen wereldwijd door het delen van de kracht om voor elkaar op te komen en elkaar te versterken.
  • Iedereen kan meedoen en bijdragen op een manier die zinvol is voor hem of haar. Er is geen minimum of limiet aan hoe mensen goed kunnen doen.
  • Hoewel #GivingTuesday wordt gevierd op 1 december 2020 kan jouw of jullie campagne veel langer zijn dan één dag. We zien veel campagnes die beginnen voordat #GivingTuesday start of ze starten op #GivingTuesday en waarbij de verbinding wordt gemaakt met een grotere eindejaarscampagne.
  • #GivingTuesday draagt via haar wereldwijde deelnemers en initiatieven bij aan alle 17 SDG’s (Sustainable Development Goals).
  • Wij verwerken geen donaties. Als je fondsen werft, zullen alle donaties rechtstreeks naar jouw organisatie gaan via jouw website, e-mail of het platform dat jullie gebruiken. Donaties lopen niet via de #GivingTuesday website.