Campagnethema Thank you
Zonder donateur, vrijwilligers en andere relevante partijen hebben jullie als non-profit geen bestaansrecht. Zij helpen jullie aan de middelen die nodig zijn om invulling te geven aan de maatschappelijke vraagstukken. Bedank ze daarvoor en creëer een extra contactmoment. Bijvoorbeeld met een Thank-a-Thon. Online, offline, telefonisch, net wat jullie passend vinden.
Voorbeeld Thank-a-Ton
De non-profit Straatkinderen Medellin heeft tijdens #GivingTuesdayNOW op dinsdag 5 mei 2020 een 24 uurs thank-a-ton gehouden. 24 uur lang werden donateurs, vrijwilligers en partners via het instagram account bedankt. Voor iedere partner was een aparte Instagram Story gemaakt met daarbij een begeleidende tekst en logo die bij de partner hoorde.
Tips voor jullie #GivingTuesday campagne
Laat zien wat jullie samen met de hulp van anderen kunnen bereiken. Maak het zichtbaar met feiten, cijfers en eerder behaalde resultaten. Zorg dat mensen zich aangesproken voelen om tot actie over te gaan. Gebruik de kracht van social media en de combinatie van beeld en tekst.
Download de toolkit en werkboek organiseren #GivingTuesday actie voor meer tips en inspiratie voor het organiseren van jullie #GivingTuesday actie en bijbehorende campagne.
Geef op een andere manier
Ontdek meer mogelijkheden hoe jij kunt geven en bijdragen tijdens #GivingTuesday.