Social Media en de hashtag #GivingTuesday zijn de sleutel tot het succes van GivingTuesday.
Zorg er altijd voor dat je een link maakt naar de website van je eigen organisatie, niet naar givingtuesday.nl.
Voorbeeld Twitter berichten
We hebben hieronder een aantal voorbeeld Twitter berichten uitgewerkt die je kunt gebruiken. Wees creatief en als je zelf een betere tweet weet te verzinnen doe dat dan! Daar waar tekst tussen [ xxxxx ] staat kun je de naam van het door jou gekozen goede doel of jullie goede doel gebruiken.
- Eén gift maakt een wereld van verschil. Doneer aan [goede doel] op #GivingTuesday
- [Wij zijn / ik ben] toegetreden tot de wereldwijde #GivingTuesday beweging om een wereld van verschil te maken
- [Wij ondersteunen / ik ondersteun] [goede doel / doel] tijdens #GivingTuesday
- [Wij doneren / ik doneer] aan [goede doel / doel] tijdens #GivingTuesday
- [Wij werven fondsen / ik werf fondsen] voor [goede doel / doel] tijdens #GivingTuesday
- [Wij doen / ik doe] vrijwilligerswerk voor [goede doel / doel] tijdens #GivingTuesday
- Op #GivingTuesday kunnen we een wereld van verschil maken. Ik [ben vrijwilliger / doneer / werf fondsen enz.] Voor [goede doel]
- Deze #GivingTuesday [verhogen wij / verhoog ik] de bekendheid van [goede doel]
- Deze #GivingTuesday zeggen wij [naam goede doel] dankjewel tegen onze donateurs, partners en leden die geholpen hebben bij [activiteit]
- Het is #GivingTuesday en [wij / onze medewerkers] zijn bezig om geld op te halen / bekendheid te verwerven via [naam activiteit / evenement] voor [naam goede doel]
- Deze #GivingTuesday werken we samen met [organisatie / liefdadigheid] om geld in te zamelen voor [goede doel]
Voorbeeld Facebook berichten
We hebben hieronder een aantal voorbeeld Facebook berichten uitgewerkt die je kunt benutten. Daar waar tekst tussen [ xxxxx ] staat kun je de naam van het door jou gekozen goede doel of jullie goede doel gebruiken.
- Tijdens #GivingTuesday ga ik [activiteit] voor [goede doel] uitvoeren/doen [deel foto’s/video inhoud van jouw activiteit]
- Vandaag op #GivingTuesday kunnen we een wereld van verschil maken. Doneer alstublieft aan [goede doel] + [doneer button]
- Deze #GivingTuesday werken we samen met [organisatie / liefdadigheid] om geld in te zamelen voor [goede doel]
- Jouw donatie kan een wereld van verschil maken! Doneer aan [goede doel] tijdens #GivingTuesday
Voorbeeld Instagram berichten
We hebben hieronder een aantal voorbeeld Instagram berichten uitgewerkt die je kunt benutten. Daar waar tekst tussen [ xxxxx ] staat kun je de naam van het door jou gekozen goede doel of jullie goede doel gebruiken.
- Dit jaar is #GivingTuesday op dinsdag 1 december 2020. Ook ik ben enthousiast geworden om iets te doen voor goede doelen. Een dag om een wereld van verschil te maken! #GivingTuesday #MyGivingStory #filantropie #vrijgevigheid
- [Wij hebben / Ik heb] me aangesloten bij de #GivingTuesday beweging om het verschil te maken. [Wij ondersteunen / Ik ondersteun] [goede doel] tijdens #GivingTuesday #MyGivingStory #filantropie #vrijgevigheid
(Live) video
Maak een korte video van zo’n 30 tot 90 seconden over jullie campagne. Plaats dit op YouTube en de overige social-mediakanalen en deel dit met de lokale media.
Film de impact van jullie werk! Het enige wat jullie nodig hebben is een smartphone om beeldmateriaal te verzamelen van jullie vrijwilligers en bij het helpen van anderen. Deel dit op de social-mediakanalen om mensen kennis te laten nemen van datgene wat jullie doen.
Gebruik YouTube/Facebook/Instagram/Twitter LIVE om updates te delen en interviews binnen de gemeenschap die jullie helpen of de mensen die ondersteund worden te laten zien.
Gebruik Instagram TV om meer uitleg te geven of een vraag en antwoord spel (Q&A) over jullie campagne en maak verbinding met jullie volgers.
Blog en LinkedIn
Schrijf over jullie #GivingTuesday campagne op de blogpagina van jullie organisatie of op jullie LinkedIn pagina/groep. Wij raden aan een blogitem te maken van ongeveer 250 woorden waarbij foto’s en video’s toegevoegd zijn met hyperlinks naar meer uitleg zodat geïnteresseerden meer kunnen nalezen over de campagne en over jullie goede doel.
Zorg ervoor dat je foto’s toevoegt die jullie impact laten zien en vraag niet alleen om geld maar leg uit waarom de ondersteuning van de lezers belangrijk is bij jullie missie.
Heb je een mooie blog geschreven deel deze dan met het #GivingTuesday team omdat we jullie blog ook op www.givingtuesday.nl plaatsen als daarin #GivingTuesday verwerkt is.