Ons verhaal

In 2019 kwam GivingTuesday naar Nederland. Sindsdien zetten ieder jaar mensen zich op GivingTuesday door heel Nederland in voor een ander of de wereld. Benieuwd waar deze beweging begonnen is en wat onze ambities zijn? Lees dan hieronder verder.

Ontstaan GivingTuesday NL

De eerste Nederlandse editie van GivingTuesday vond plaats in 2019. Jordan van Bergen  en Theo Hesen brachten het Amerikaanse initiatief naar Nederland. Zij zagen dat GivingTuesday een extra mogelijkheid bood voor non-profits om fondsen te werven, spullen in te zamelen en vrijwilligers te werven. De gedachte om wereldwijd met zijn allen goed te doen is iets waarvan zij vonden dat iedereen achter moest staan. Jordan en Theo hebben zich vier jaar belangeloos ingezet en mét resultaat. Jaarlijks deden er tot nu toe zo´n 250 goede doelen en 30 organisaties mee. Na de eerste twee edities heeft dit geleid tot een bekendheid van 20%. 1 op de 5 Nederlanders is dus inmiddels bekend met GivingTuesday. Halverwege 2023 hebben Theo en Jordan het stokje overgedragen aan een nieuwe kartrekker en nieuw bestuur.

Onze dromen voor de toekomst

Per juni 2023 is er een nieuwe kartrekker aangesteld voor GivingTuesday Nederland. Anne is enthousiast om deze rol op zich te nemen en gaat zich sterk maken om GivingTuesday een bekend begrip te maken in Nederland. We werken ernaar toe om vanaf 2024 eigen acties en campagnes op te zetten op GivingTuesday waar maatschappelijke organisaties, bedrijven, scholen en individuen zich gemakkelijk bij kunnen aansluiten. Hiermee maken we iets goeds doen nog leuker en makkelijker. Wil je meer weten over onze plannen, onze nieuwe kartrekker of onze vernieuwde strategie? Plan dan gerust een call met Anne in.